Ми за безпечний Інтернет

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.

Хід години спілкування

Доброго дня!Сьогодні ми з вами розширимо знання про Інтернет та поговоримо про морально-етичні принципи віртуального спілкування в соціальних мережах.Навчимося відрізняти безпечний Інтернет від небезпечного та захищати себе від небезпеки у ньому.

У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

- Тож пригадайте, що ж означає слово Інтернет? (Відповіді учнів)

- Отже, Інтернет – (англ. Internet, від лат. Inter – між, та англ. Net – мережа, павутиння) – міжнародна (всесвітня) комп'ютерна мережа електронного зв'язку, яка об'єднує регіональні, національні, локальні та інші мережі. Сприяє значному збільшенню та покращенню обміну інформації, перш за все науково-технічної. Об'єднує понад 50 млн. колективних та індивідуальних користувачів (кожний із своєю електронною адресою) в усьому світі.

- Які можливості для вас відкриває Інтернет? (Відповіді учнів)

- Але з розширенням можливостей в он-лайні збільшується і кількість ризиків. Безумовно, Інтернет є не  тільки безпечним, але й небезпечним.

ТЕСТ на знання правил поведінки в Інтернеті
1. Новий друг, в чиїх даних зазначено той же вік, що і у
тебе пропонує тобі обмінятися фотографіями.
А Попрошу його фото, і потім відправлю своє.
Б Пораджуся з батьками.
2. У чаті тебе обізвали дуже грубими словами.
A Скажу у відповідь: «Сам такий».
Б припинено розмови з цією людиною.
3.Знайомий запропонував розіслати телефон і адресу «поганої
дівчатка », щоб усі знали про неї.
A зажадають доказів, що вона погана.
Б Відразу відмовлюся.
4. Прийшло повідомлення із заголовком «Від провайдера» -
запитують твій логін і пароль для входу в Інтернет.

A
Вишлю тільки пароль: Вони самі повинні знати логін.
Б Відзначу лист як Спам.

Порахуй, скільки вийшло
відповідей «А» і скільки «Б».
4 «А»
Тобі ще багато чому треба навчитися.
3 «А» і 1 «Б»
Уважно прочитай цю пам'ятку.
2 «А» і 2 «Б»
Непогано, але ти захищений лише наполовину.
1 «А» і 3 «Б»
Ти майже впорався, але є слабкі місця.
4 «Б»
Молодець! До Інтернету готовий!

Цифри і факти

  • ·                     З 96% дітей-користувачів Інтернетом у віці від 10 до 17 років 51% не знає про небезпеки в мережі.
  • ·                     52% дітей виходять в Інтернет насамперед для спілкування в соціальних мережах, де залишають дані про свій телефон (46%) і домашню адресу (36%), а також особисті фото (51%).
  • ·                     44% дітей перебувають у потенційно ризиковій зоні (розміщують особисту інформацію) і 24,3% вже були в ризикових ситуаціях (ходили на зустріч з віртуальними знайомими) – у віковій групі від 15 до 17 років цей показник сягає 60,3%.
  • ·                     72,5% дітей хочуть отримувати більше інформації про можливості безпеки в Інтернеті.
  • ·                     77% батьків також висловили бажання більше дізнатися про безпеку Інтернету для дітей.
  • ·                     У сім'ях діти краще, ніж батьки, розбираються в комп'ютері та Інтернеті. З 81% батьків підтвердили, що у них на домашньому комп'ютері встановлений антивірус, 95% вказали, що його установкою і налаштуванням займалася дитина.
  • ·                     Думку, що навчати дітей по темі безпеки в Інтернеті повинні вчителя, поділяють 95% батьків і лише 13% самих вчителів.

Гра «Тілоохоронці»

Учитель просить вийти до нього 6 учасників. Кожен з них отримує свою роль, написану на аркуші паперу форматом А-4: «Оля», «Охоронець» - 3 хлопці, «Хуліган», «Вірус» -1 дівчина. Учитель розповідає історію про відому VІР-персону «Олю». «Оля» знаходиться посеред приміщення. Її охороняють три «охоронці». їхнє завдання-не підпустити «хулігана» до «Олі». Завдання «хулігана» —доторкнутися до «Олі». Учитель пропонує

«Хулігану» спробувати доторкнутися до «Олі». Звісно, це неможливо, бо три хлопці-«охоронці» сумлінно виконують свої обов'язки. Але в цей час у гру вступає «вірус», який торкається до «охоронців», і вони «починають хворіти» - виходять із гри. «Оля» залишається сама.

- «Що тепер заважає «хулігану» доторкнутися до «Олі»? (Нічого).

Обговорення.

Запитання до «Олі»:

—Як ви себе почували в оточенні трьох «охоронців»?

Запитання до «хулігана»:

—Як ви себе почували, коли ми запропонували вам доторкнутися до «Олі», яка була оточена охоронцями»?

Запитання до «Олі»:

—Як ви себе почували, коли ваші «охоронці» зникли?

Аналогія з мережею Інтернет. Усі ми користуємося електронною поштою. Ми почуваємося дуже комфортно, коли знаємо, що наші листи захищені. Якщо ж наша охорона(брандмаузер) вимкнута, ми одразу наражаємося на реальну небезпеку: в будь-який час до нас може «завітати» «хуліган» і видалити всі наші важливі листи або скористатися нашою скринькою.

Слухання «Казки про Скріпочку»

- А зараз я хочу розповісти вам «Казку про Скріпочку».

- Візьміть скріпочку в руки, познайомтесь з нею.

Жила собі дівчинка Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки їй подарували комп’ютер та підключили до мережі Інтернет. Тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учням пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку)

Спілкуючись «В контакті» з друзями, вона одного разу отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старший від неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи. Скріпочка уявляла, що новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. (Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку) Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це зовсім не турбувало її, адже новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося –

це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця. Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця.

(Учасникам пропонується повернути скріпочку в первинну форму)

- У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.

- Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

- Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Якщо хтось незнайомий запропонує вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримуйтесь цих правил:

Не вірте тим даним і фотографіям, які вам надсилають;

Погоджуйтесь на зустріч лише в день та на людному місці;

Повідомте батьків про зустріч або візьміть їх із собою.

Слухання казки про золоті правила безпеки в Інтернеті.

Десь, колись, у преславнім Інтернет-королівстві жив собі Смайл-царевич-Т’ютор- Королевич, який правив величним містом WorldWideWeb.

І була в нього наречена – красуня Смайл-царівна-Он-лайн-Королівна, яка день і ніч проводила у віртуальних забавах. Скільки разів попереджав її царевич про небезпеки в мережі безмежного Інтернету, та не слухала його вона. Цілими днями трудився Смайл-царевич, будуючи місто WWW, піклувався про охорону своїх кордонів, навчав мешканців міста основам безпеки життєдіяльності в Інтернет-королівстві. І не помітив він, як Інтернет-павутиння затягло Смайл-царівну в свої підступні тенета. Довго сумував Королевич – та робити нічого: треба рятувати наречену. Зібрав він військо королівське – WWW-дружину дистанційну і організував «Регату»

премудру. Стали думати мудрі голови, як визволити царівну з полону віртуального. І вигадали вони «Сім золотих правил безпечної поведінки в Інтернеті», склали їх в торбинку Смайл-царевичу. І відправився він шукати Он-лайн-Королівну.

Вийшов на пошуковий рядок, кликнув на посилання погані, а вони тут як тут:

- співтовариства Змія-спокусника-Горинича;

- стрілялки-вбивалки Солов’я-розбійника;

- товари заморські купців шопівських;

- мережі знайомств Русалчиних…

– Як же знайти-відшукати Смайл-царівну? – задумався Т’ютор-Королевич.

Надів щит антивірусний, взяв у руки меч кодовий, сів на коня богатирського і вступив в трясовину непрохідну. Довго блукав він, відбиваючись від реклам шопівських і спамів заворожуючих.

І зупинився на роздоріжжі. Став читати надпис на камені:

«- На перший рівень підеш – лік часу втратиш;

- до другого рівня дійдеш – від рідних та близьких відірвешся;

- на третій рівень ступиш – ім’я своє забудеш».

І зрозумів Смайл-царевич, що тут треба шукати наречену.

Махнув він своїм мечем кодовим і зламав пароль ігрища страшного. Вислизнула з павутиння розірваного Смайл-царівна, осяяла себе паролем чесним і кинулась в обійми свого рятівника. Взяв він за руки бідолашну Он-лайн-Королівну і простягнув їй торбинку зі словами повчальними:

– Ось тобі оберіг від тенет віртуальних, свято дотримуйся правил безпечних:

1. Завжди пам’ятай своє Інтернет-королівське ім’я (E-mail, логін, пароль) і не кланяйся всім підряд (не реєструйся скрізь без потреби).

2. Не піддавайся яскравим рекламам і не ходи доріжками заплутаними на підозрілі сайти: втопитися в трясовині можна!

3. Якщо прийшло повідомлення про великий виграш – це «Обман-грамота»: просто так виграти неможливо!

4. Щоб не забути дорогу назад і повернутися вчасно, бери з собою чарівний Клубок (сідаючи за комп’ютер, заведи будильник)

5. Якщо хочеш товаришувати з іншими королівствами, вивчай корисні соціальні сервіси: Web 2.0: вони допоможуть тобі побудувати «Мій королівський світ», свій царський блог, форум друзів званих!

6. Не забувай оновлювати антивірусну програму, бо вірус Сірий Вовк з’їсть весь твій комп’ютер!

7. Не завантажуй неліцензійне програмне забезпечення, бо пірати втоплять твій корабель в бурхливих просторах Інтернету!

Залилась сльозами совісті діва красна, дала нареченому слово чесне:

– Ой не буду я зникати в забавах віртуальних, а стану служити місту нашому WWW. Сама буду навчатися і допомагатиму людям, що заблукали в мережі болотяній. І зажили вони дружно і щасливо з мрією створити безспамове майбутнє.

- Так Інтернет – це добре чи погано?

- Як же захистити себе в інформаційному просторі?

- А які правила безпечної поведінки в Інтернеті ви запам’ятали?

- З якими матеріалами нашого заняття ви б хотіли поділитися зі своїми друзями?

 Учитель:Інтернет допомагає людині. Заходячи на різні сайти, ми можемо дізнатися щось цікаве про музику, спорт, видатних людей, наукові дослідження. Все, чого душа бажає.Ще є сайти знайомств, деякі з таких сайтів можуть бути небезпечними. На цих сайтах не треба розповідати все про себе незнайомій людині.

Інтернет – це річ, яка буває безпечною і небезпечною.

Будьте обережними під час користуванням Інтернетом, тоді все буде гаразд.

І наприкінці нашого заняття послухайте цікавий вірш, який був узятий з Інтернету.

Я советую вам, дети, -

не гуляйте в Интернете!

Я советую вам, дети, -

Не гуляйте в Интернете.

Много гадостей нежданных

будут вас подстерегать.

Вам компьютерные сети

Могут быть опасны, дети.

И поэтому вам лучше

в Интернете не гулять.

И ночами не блуждайте

Вы по разным страшным сайтам.

Что хорошего там можно

вам на сайтах увидать?

Не спешите сразу смело

Распаковывать эмейлы.

В них троянскую лошадку

может кто-то вам прислать.

Или даже гадкий вирус,

И заглючит сразу Windows.

Мама будет не в восторге,

папа схватит свой ремень.

И пройдет всего минута,

Как сломается компьютер.

И чинить его придется

злому папе целый день.

А еще скажу, ребята -

Не сидите вы по чатам

Дяди глупые научат

нехорошим всем словам.

Нет в помине этикета

На просторах Интернета.

Ну и чем тогда, скажите,

он полезен будет вам?

Злые хакеры секретно

Вас взломают незаметно.

И тогда вам будет худо,

смело вам признаюсь я.

Вы послушайте советы -

Не гуляйте в Интернете

Лучше книжечки читайте,

пользы больше в них, друзья!!!

Дякую за увагу!